Blogger Challenge #Day2: Time I Thought About Ending My Life

by - Sunday, July 28, 2019


Now dah masuk second for this blogger challenge 👍


Is there any moment I thought about ending my own life? Susah payah ni nak fikir is there any moment in my life yang aku pernah terfikir lebih baik mati je 🙎

Macam ni lah, selalu perasaan tu ada jugak datang, tapi sekejap tu jelah. Ikut sesuatu situasi tu berat ke ringan sampai buat aku rasa macam down sangat. Rasa-rasa haritu pernah ada perasaan macam ni paling lama pun 2 jam ada kot ke sejam 😕 Punca yang selalu buat aku rasa macam patut tak payah hidup ni adalah sebab lecturer suka cakap putar belit. Awal semester cakap nak assigment macam A dan tarikh sekian-sekian, but dah masuk nak tengah sem tukar pulak taknak macam A, nak macam B then bagi masa seminggu untuk ubah la apa. Haih cubalah jadi konsisten 😞

Disebabkan aku ni jenis yang tak suka sangat ikut perasaan negatif, kira 2 jam rasa malas, down, nak settle down balik back to normal dah cukup dah tu. Dah back to normal, boleh lah start buat kerja balik sambil dalam hati cakap nak siapkan semua benda cepat supaya tak teringat dah lecturer tu kalau tak rasa macam tak nak hidup lagi sekali

Aku rasa aku ni kan macam ambil mudah bila ada masalah ke apa, aku malas nak fikir banyak. Saya tak suka serabutkan kepala dengan masalah 💨 Fikir tu fikir jugak macam mana nak solve tapi tak perlu sampai tahap murung rasa taknak hidup 😷

Kawan-kawan tengok aku pun macam aku ni tak ada masalah je 😅

Dah la taknak cakap banyak pasal ni, sebab aku pun tak tahu lah apa yang aku cakap merepek ni okayy bye

#sekadarnakupdatebloggerchallengeje

You May Also Like

6 LOVE(S)

  1. fahammm kite pun same kadang malas nak pikir masalah....

    ReplyDelete
  2. takpe..kalau down try buat benda lain dulu untuk hilangkan stress then baru fokus untuk siapkan kerja tu :)

    ReplyDelete
  3. hmm kalau sy pulak jnis yg suka serabutkan kepala dgn masalah, even tu just masalah kecil je. taktau mcm mana nak buang habit ni. kdg2 tu smpai murung semnggu selagi masalah tu tak slesai :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap-harap takkan bagi effect yang teruk lah dekat kesihatan awak kalau asyik fikir banyak 😌

      Delete
  4. Ahh, teringat zaman belajar dulu, memang betul lecturer ni kejap nak A, kejap nak B, last-last nak A pulak. Kite terpaksa hadap je since diorang yang bagi markah hehe
    Nak fulfill blog challenge ni pon susah tau actually, so good luck!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha betul tu! ni banyak sangat nak fikir apa nak tulis untuk everyday punya challenge ni 😅

      thank you so much for the doa, moga2 lecturer yg lain ramai berbaik hati

      Delete

Thank you for dropping some comment and have a nice day! 😉